~ni la aku~

My photo
sweet to look... simple to know... smart to stand...

~lain-lain~

Wednesday, February 15, 2012

..:: Apa Ada Dengan Manik Manik ::..

salam 
selamat malam sume (kalo in english xbleh wish gud nite mcm nak berpisah plak...tp xpe aku org melayu...)
~intro ni mcm membebel ek? :-p~

hellllooooooooo...wah!bukan main senyum lebar starting post aku malam ni...hhhmmm...tapi dalam ati and kepala ni Allah saja lah yang maha mengetahui dan maha memahami hambaNya...ada gak sket2 rase cam nak dtg blik penyakit migrain aku...dulu aku klu diserang teman setia kepala tu apa yang terlintas kat hati and kepala aku ni...nak cabut kepala aku ni then hentak hentak kat dinding...amacam gaya Kak Yong tak?!!kuikuikuikui...
~aku rasa adalah lebih baik aku terus to the point post~

apa post title aku? manik manik? betul ke aku pilih topic ni? macam pelik plak mengenangkan bebelan aku yang ke laut...okay okay...aku memang nak story mori bout manik and aku...aku baru selesaikan set Year End Sale - Y.E.S aku (macam pasaraya tak? wakakakakaka!)...aku jual apa?hahaha memang tak jual la kan...aku just amik upah jahit manik je...actually memula aku suka suki je...xsangka plak ada yang minat dengan hasil tangan aku tu...alhamdulillah banyak jugaklah tempahan since first time aku berkecimpung dengan dunia manik memanik ni ha...and my Y.E.S benar2 seronok for this time coz aku da start enjoying my Y.E.S kat office plak...alhamdulillah...hope aku bleh mantain la dengan hobi menarik aku a.k.a memenatkan...
~ berpinar gak biji mata macam nak terbalik bila asik mengadap manik manik yang nak dijahit~

story pasal manik ni soalan yang kerap orang tanya aku bila tengok aku buka mymanikbox tu ialah aku belajar kat mana memanik ni?hhhmmm...honestly nowhere...memang xde...memula aku memasukkan benang ke lubang jarum untuk jahitan manik pertama atas baju aku hampir 5 tahun dulu adalah atas kehendak naluri hati aku...xsangka hasilnya superb...now klu tempahan datang, aku hasilkan sulaman manik aku berdasarkan permintaan customer aku...xpun jenis kain, corak kain and sumtimes function apa yang dorang nak p dengan baju tu...klu baju pengantin aku rasa senang sket sebab xbleh sarat sangat kecuali dress...hhhmmm...kesimpulannya aku amat-amat berpuashati dengan pencapaian aku dalam dunia manik manik ni...pendapatan pun boleh tahan gak la...
~tak perlu lah kot aku nak cakap ek kat sini...huhuhu...~

hhhhmmm...okay la dulu boutr manik manik ni ek...insyaAllah sebulan lagi aku upload kan beberapa hasil manik manik yang aku taburkan atas fabrik customer aku...hehe...
~jangan lupa like and tempah okay...xpun follow blog aku pun da okay da....~

okaylah u ols...manik boleh menjana pendapatan okay...
so...da ada ke jawapannya ADA APA DENGAN MANIK MANIK

 ~it's me~

No comments:

Post a Comment

~korang de nak kata apa2~