~ni la aku~

My photo
sweet to look... simple to know... smart to stand...

~lain-lain~

Thursday, September 22, 2011

..:: Terima Kasih Suamiku Semoga Allah Mencucuri Rahmat Ke Atasmu Di Sana ::..

~ ye memang dia dah tak ada lagi...terima kasih Ya Allah kau masih kuatkan semangat dan perasaanku~

Dua puluh satu hari yang lepas, ini hari terakhir aku mendengar suara arwah suami aku...ye aku tak akan lupa...ye memang dia dah tak ada lagi...semalam untuk kali keduanya aku balik rumah kitorang berdua...jujur aku kata, aku memang belum ada kekuatan nak balik rumah tu sorang-sorang...aku balik semalam dengan mak, abah and anas (ma bro)...kalau ikutkan hati dan perasaan memang aku nak menangis semahu-mahunya tapi itu bukan yang terbaik buat arwah kat sana...aku nak dia tahu aku redha dengan ketentuan Allah kepada perkahwinan dan rumahtangga kami...sememangnya sejak dulu aku selalu redha...
Aku cuba sedaya upaya supaya tak menangis depan adik2...apalagi depan mak and abah...aku bertahan sejak hari pertama dia tak ada...tapi aku ni manusia biasa...bila masuk minggu ke tiga arwah tak ada, aku mula tertunggu-tunggu dia...itu memang kebiasaan dalam rumahtangga aku dengan arwah...ye la dia keje shift...selalu aku tertunggu-tunggu dia balik...benda tu dah biasa...dan aku masih biasa sejak seminggu dua dia pergi tinggalkan aku selama-lamanya...tapi sekarang dia tak akan balik lagi...macam mana aku tunggu dia memang tak akan balik lagi...
~ye memang dia tak akan balik lagi macam dulu...dia dah tak ada AKMA...dia dah tak ada lagi...tunggulah sampai pukul berapa pun...berapa lama pun...dia tak akan balik...bukan macam dulu...~

Abang...
Pergilah...dengan tenang...
Cayang redha...Cayang dah ampunkan segala dosa abang...Cayang dah halalkan semua yang kita kongsi bersama...Cayang tak akan tanya apa-apa dan menuntut apa-apa walaupun abang pergi tiba-tiba...
Cayang harap abang dah ampunkan semua dosa cayang sepanjang menjadi isteri abang...
Cayang harap abang dah halalkan semua yang kita pernah kongsi bersama selama ni...

Cayang harap tak ada apa-apa yang abang terkilan tentang perkahwinan kita dan rumahtangga kita...
Tiga tahun dulu...
lafaz 'aqad dan taklik yang mengikat kita cayang dah pegang sama macam cayang berjanji menjaga abang...
Terima kasih sebab abang sudi terima cayang sebagai isteri abang...

Aku tahu Dia lebih berkuasa dan memahami segala yang tertulis...

~Ya Allah...kuatlah semangat dan perasaanku melalui dugaan yang Engkau tulis ini...aku serahkan dia yang pernah menemaniku kepadaMU Ya Allah untuk Engkau pelihara bersama hambaMu yang engkau kasihi...terima kasih kerana memberi peluang aku menjadi isterinya...berbakti padanya...~

~it's me~

3 comments:

  1. kuatkan semangat,along..sedih sgt bace,meleleh2 airmata..tp along kne kuat taw,doakan dia kt sana..

    ReplyDelete
  2. al fatihah untuk arwah... tabahkan hati ye mama.. semoga arwah ditempatkan di golongan orang-orang yang beriman..

    ReplyDelete
  3. Al-fatihah sedih baca kisah ni akak... akak tabah n kuat...

    ReplyDelete

~korang de nak kata apa2~