~ni la aku~

My photo
sweet to look... simple to know... smart to stand...

~lain-lain~

Friday, December 30, 2011

..:: JUMAAT terakhir 2011 ::..

~sesungguhnya apa yang terlalu jauh dengan kita adalah masa lalu biarpun sedetik yang lalu...ia tetap sudah berlalu~

Salam Jumaat semua...
Susahnya mengumpul kekuatan menulis di hari Jumaat...and susah juga meninggalkan kebiasaan menulis di hari Jumat...mula2 aku bersama dengan dunia blog ni dulu, aku memang memilih untuk menulis di hari Jumaat...dan kebisaannya aku menulis awal pagi sebelum memulakan sebarang kerja...kadang2 petang untuk merangkum semua kerja selama seminggu...sumtimes je aku menulis pada hari2 lain kalau ada yang menarik untuk dikongsi bersama..
~intro post kali ni best kan?!hahaha...kelassss~

arini Jumaat terakhir tahun 2011...jangan de yang lupa or silap tulis tarikh plak okay...next week dah masuk edisi 2012...sekejap je...kan...kan...kan...hhhmmm...terlalu banyak nak diceritakan tentang Jumaat ni...terutamanya Jumaat 2011...selalu aku balik umah lunch hour ni sbb ini masa paling lama boleh berehat...and masa paling banyak boleh kongsi cerita dengan 'dia'...selalu aku bagitau 'dia' apa yang aku tulis dalam blog dan kadang-kadang aku tanya 'dia' nak cerita apa dalam blog...dan takdir Allah siapa tahu kalau 'dia' diambil pergi meninggalkan aku juga pada hari Jumaat...tak ada la lagi orang yang aku nak berkongsi pasal blog ni...
~'dia' xpernah baca pun blog aku tapi 'dia' support je sebab 'dia' tahu aku suka menulis~

and pagi2 tadi pada Jumaat terakhir 2011 ni...aku tak mampu nak lawan airmata yang nak tumpah...bila tiba2 aku teringatkan 'dia' yang hanya tinggal gambar je...bilik kecik tempat aku menumpang teduh kat umah mak and abah tu dah padat sebab aku amik semua gambar2 aku dan 'dia' yang dulu penuh seisi rumah terkumpul dalam sebuah bilik...sampai Amir Danial terpusing-pusing tengok gambar babah dia kat sana-sini...sekeliling bilik...
aku cuma berharap...hari-hari yang akan datang terutamanya penghulu segala hari ni akan terus membuatkan aku tabah dan tenang dengan laluan yang aku tak tahu penyudahnya...aku berdoa dan berharap 'dia' tenang di sisi penciptaNya sebagaimana doa yang selalu aku kirimkan...

abang...abang tahu apa cayang nak cakap kan? selain Dia yang menentukan segalanya tentang kita berdua...

pertemuan...

perkenalan...

perancangan...

perkahwinan...

perkongsian

dan perpisahan...

hanya kita yang tahu isi kandungannya...

kerinduan...

kesakitan...

kepedihan...

kerahsiaan...

kesetiaan...

kemarahan...

dan semua tentang kita hanya untuk kita...

cayang akan terus sayang dan sayang abang...sampai bila-bila
~it's me~

No comments:

Post a Comment

~korang de nak kata apa2~