~ni la aku~

My photo
sweet to look... simple to know... smart to stand...

~lain-lain~

Monday, October 15, 2012

..:: Andai... ::..

~yakinlah bahawa engkau adalah cintaku...yang kucari selama ini dalam hidupku...dan hanya padamu kuberikan sisa cintaku...yang panjang dalam hidupku...Tuhan...jagakan dia...dia kekasihku...kan tetap milikku...aku sungguh mencintai...sungguh menyayangi...setulus hatiku~  

assalamualaikum selamat pagi Isnin yang tenang dan sayu...
tak tahulah kalau kalau aku je yang rasa kesayuan tu...  

apa aku nak story?
opening tu okay tak?
ahaks!!!tak la sangap sangat kan...kan...kan...huhuhu...
ntahla...lately aku gagal control otak aku suruh menulis dengan baik...idea for next project pun stucked for about 3 weeks...ntah apa bahananya aku tak tahu...
pagi pagi tadi...sebenarnya since last night aku memang nak share pasal title post aku yang macam tak cukup idea tu...tapi since dah terlalu exhausted dengan few things aku biar je mata aku lelap...kepala sakit...tu sebab bangun pagi pagi rasa nak nangis sangat sangat (dah nangis pun sebenarnya :-p) ntah apa nak jadi aku ni aku pun tak tahu...lately dah senang sangat nak menangis...tempayan airmata aku dah penuh agaknya...aku dah cuba sedaya upaya menyibuk (bukan menyibuk yang negatif okay) maksud aku buat buat busy...supaya otak aku ni tak ada ruang nak merewang...tapi aku tak boleh...kuasa Allah kan...kita ni zahir dan batin...jasad dan nyawa memang milik Dia...aku cuba kawal Dia lagi awal...aku cuba cantas Dia lagi pantas...apa yang aku mampu...nangis je la...
~aku dah mula rasa storyline aku tak ada kena mengena dengan title post...eh!ada aku kisah!~  

last few weeks i met my past student...that bring me to the other world yang memang lain dari hidup aku...aku ambil semua tu sebagai satu yang positif sebab aku memang mula rasa down semenjak beberapa minggu ni...aku cuba sedaya upaya untuk lalui semua macam sedia kala...tapi makin aku cuba makin tak boleh...  

tapi...andai Allah memberikan aku ruang dan peluang...
~baru nak masuk sikity dengan title post~  

andainya Tuhan, Engkau berikan aku peluang untuk meminta...
aku ingin keizinanMu untuk pergi ke suatu tempat dengan tenang...
andainya Tuhan, Engkau memberikan keizinanMu untuk aku pergi...
aku ingin pergi jauh dari semua yang aku sayang...
andainya Tuhan, Engkau izinkan aku sampai ke tempat itu...
aku memohon masa yang cukup...
andainya Tuhan, Engkau berikan aku ruang masa itu...
aku ingin menangis semahunya...di bawah payung langit matahari dan bulanMu
aku ingin meninggalkan kesakitan...di bawah biasan cahaya pelangi dan bintangMu
aku ingin menyimpan semua kepedihan...di dasar lautan paling dalam
aku ingin terbangkan keperitan...atas ruang luas angkasaMu
supaya aku pulang dengan kekuatan...
supaya aku pulang dengan ketabahan...
andai...
Engkau izinkan aku...  

~it's me~

1 comment:

  1. sabarlah wahai hamba ALLAH...sesungguhnya ALLAH lebih mengetahui ap yg terbaik bt dr kamu...dan org yg sabar lebih dekat dengan NYA...semoga akak lebih tabah ye...muaxh!!!peluk sket~~ syumell~

    ReplyDelete

~korang de nak kata apa2~