~ni la aku~

My photo
sweet to look... simple to know... smart to stand...

~lain-lain~

Tuesday, May 24, 2011

..:: Membaca Cerita Cinta ::..

Selalu sangat kita baca tentang kisah cinta ni...tak kiralah positif atau negatif...entahlah...aku kalau baca kisah cinta negatif yang kesudahannya meninggalkan beban untuk mana-mana pihak sekalipun memang membuatkan fikiran aku semak...dada aku sesak...
Tapi bila baca kisah cinta yang indah...penuh diplomasi...kepercayaan...tanggungjawab dan kesefahaman...aku jadi cemburu...sudahnya aku duduk termenung sendiri...
Hhhhmmm...susah juga kan...betul dan tepat fakta yang menyatakan manusia tak pernah puas ni...huhuhu...aku nak kongsi beberapa kisah cinta yang menarik perhatian aku...biasalah...cinta kawan-kawan yang boleh kita ambil pedoman...


*cinta Iskandar dan Zakiah*
Zakiah ni anak orang kaya berada...kaya lah daripada keluarga aku...tapi family dia memang tak terlalu memilih terutamanya tentang pasangan hidup anak-anak...so cinta Zakiah kepada Iskandar mendapat restu 100% daripada keluarga kedua belah pihak...nak jadi ceritanya, Iskandar ni graduan yang mengusahakan pertanian ladang berkoyan-koyan luasnya...Zakiah ni relax je tak kisah pun joint dengan hubby dia buat kerja-kerja kampung...kalau nak diikutkan Zakiah ni jangankan tidur berpanas, guna kipas pun tak pernah...fully aircond...tapi hidup je dia dengan bahagianya dekat rumah Iskandar yang sederhana...bab masak tak payah cakaplah...agaknya sebelum kahwin tu entah tau ke tidak keperluan dapur...ikan dan sayur...tapi bila dah kahwin dengan Iskandar semuanya cukup gaya dan cara...sampai parents Zakiah terhutang budi dengan menantunya sebab menjadikan anak mereka manusia...sweet je kawan aku ni...now tengah tunggu third baby...hahaha...


*cinta Emir dan Aina*
Aku tak tahu kategori cinta dorang dua org ni...sebab sepupu Emir yang satukan dorang...memula tu aku tengok memang happy gila la...sempoi...tapi lama kelamaan baru aku tahu Aina ni tertekan dengan sikap Emir yang take for granted hidup dengan dia...makan pakai tak terurus...terurus sebenarnya tapi more than 90% on her...other 10% on him itupun yang bab membasuh dan menyidai pakaian...makan tak payah cakaplah...barang dapur pun susah nak lengkap...pastu husband keep complain macam-macam...lagi yang menyakitkan tu siap ada masa plak si Emir tu nak berfoya-foya dengan pompuan lain...mengaku bujang...bengong!


Ada banyak lagi sebenarnya kisah cinta yang aku baca...tapi yang dua ni macam menarik perhatian aku sikitlah...interesting...sangat...


Okaylah...nak sambung keje apa yang patut...insyaAllah aku tulis lagi nanti...


~it's me~

No comments:

Post a Comment

~korang de nak kata apa2~