~ni la aku~

My photo
sweet to look... simple to know... smart to stand...

~lain-lain~

Wednesday, June 27, 2012

..:: Cerita Cuti Panjang Aku ::..

~korang out there ada tak yang waiting story from my long term break???~


assalamualaikum...
selamat pagi indah di hari Rabu...


so this is the third day of my official working day...last week da start keje but straight to course...so still tak jejak kaki ke pejabat lagi...isnin semalam ni aku masuk keje...beralih angin ke tempat baru...location je baru still at the same office...and this is the third time aku kena naik ke atas ni...sangat2 berharap kekal lama sket la kat sini...tiredla move here and there...
~walaupun sebenarnya yang angkat bebarang aku budak2 yang aku sayang sangat2...tq to Arip Sukor&Nas and the gang yang membantu~


cerita cuti panjang aku bermula dengan kejutan dan kesedihan keluarga arwah suami aku (keluarga mertua aku)
ayah mertua aku telah kembali ke rahmatullah pada 28 Mei 2012 hari di mana sepatutnya aku masuk labour room...tp ye lah kan Allah lebih mengetahui segalanya...pagi2 tu aku dapat call dari Kak Yang, sepupu arwah suami (she's the one yang jodohkan aku dengan my late hubby)...terlompat aku dr atas katil sebab terkejut (aku betul2 terlompat tau)...terus we ols sefamily bergegas ke kuala kangsr sebab jenazah akan dikebumikan kat sana...betul2 sebelah pusara arwah...semua ketentuan Allah...sekali lagi menyaksikan airmata berjujuran bagai tak mahu henti layaknya...dalam tempoh tak sampai setahun mak mertua dan adik ipar aku diduga dengan pemergian orang tersayang dan penting dalam keluarga...aku xpasti macam mana perasaan adik ipar aku masa tu sbb dia memang rapat dengan ayah and abang dia...aku harap dia akan kuat sbb suami dia masih ada...plus dia and hubby je yg tinggal to give moral support to her mum...aku hanya mampu berdoa semoga dorang tabah dengan dugaan Allah...
~walaupun aku tahu terlalu susah nak membina kekuatan dan bangun semula tapi adalah lebih baik aku mendoakan yang baik-baik~


aku balik banting rite after pengkebumian without tunggu majlis tahlil...sbb aku need more and enough rest utk D&C the next day...menakutkan dan menyakitkan...hanya Allah yang tahu perasaan aku masa tu...and really hope that everything akan bertambah baik dan semakin baik selamanya...to be honest aku berharap 'dia' ada di sisi aku masa tu...and aku tau 'dia' sentiasa ada di mana-mana utk aku...alhamdulillah aku lalui cuti pantang yang panjang dengan schedule dan menu orang berpantang yang menyebabkan perasaan bercampur baur...sangat sedih dan sebak...berpantang tanpa anak dan tanpa suami...sakit sangat...tapi mak and abah treat me well...very very well done for their little baby at age 30...also my adik2 and amir danial mummy...danial la pengubat ati mummy forever...


ok...
itulah cerita cuti panjang aku...
now dah start working but still under treatment...
kena p spital bila diminta...


~it's me~

No comments:

Post a Comment

~korang de nak kata apa2~