~ni la aku~

My photo
sweet to look... simple to know... smart to stand...

~lain-lain~

Tuesday, July 17, 2012

..:: Kerinduan...Kesakitan...Kepedihan...Keredhaan ::..

~happy birthday to me...happy birthday to me...happy birthday happy birthday...happy birthday to me...happy birthday AKMA...semoga panjang umur dan terus tabah mengharungi dugaan dan cabaran yang Allah bentangkan...kerana semua itu akan membuatkan kamu lebih bersyukur atas nikmat yang Dia sediakan...amin...~

assalamualaikum semua...
hhhmmm...ari besday aku la...sbb tu aku duk bz bz nyanyi utk aku yang dah pun masuk three series this year...nway nhow aku bersyukur walaupun de perasaan sebak dan sedih yang tak dapat aku elakkan.

hari hari istimewa tak datang selalu dalam hidup kita kan? macam birthday...wedding...anniversary...first newborn baby...first date and macam macam lagi la...tapi bila sesekali ianya datang, kesan yang ditinggalkan sangat dalam dan memang berbekas hingga hujung nyawa...sama mcm birthday aku yang kebetulan jatuh pada hari ahad yang lepas...syukurnya sebab Sabtu malam tu kami berjaya juga mengadakan kenduri tahlil dan yasin sempena mendoakan kesekahteraan ahli keluarga yang telah tiada...pendinding diri menjalani kehidupan harian kami...juga kesyukuran atas segala nikmat yang ada...tapi, jauh dalam hati aku ada sikit rasa rindu yang tak terluah...suasana tetap tak sama dalam apa juga keadaannya...tapi alhamdulillah dari sehari ke sehari aku makin mampu menepis kisah kisah yang sakit dan pedih tu...ya aku pasrah...redha...itu lebih baik...aku berdoa supaya Allah mendengar rintihan hati aku yang tak terluah ni...
~post ni mcm serius plak...nak tukar tune la...~

hhhmmm...selesai semua majlis, sekitar jan 12.07 minit (jam kat handset aku)...beberapa mesej mula masuk dengan ucapan selamat buat aku yang menyambut hari lahir aku yang ke 30 tahun...senyum sket...

terubat kerinduan pada suasana yang hanya aku yang mampu terjemahkan...pada perasaan yang hanya aku yang mampu memujuknya...hilang segala kesakitan dan kepediahan yang terlalu biasa sangat...aku redha...ya! itulah yang sebenarnya sedang aku lalui sekarang...kehidupan yang penuh dengan perasaan redha...

~it's me~

No comments:

Post a Comment

~korang de nak kata apa2~