~ni la aku~

My photo
sweet to look... simple to know... smart to stand...

~lain-lain~

Tuesday, July 31, 2012

..:: Selepas 10 Ramadhan ::..

~Ya Allah...terima kasih atas keizinanMu menemukan aku sekali lagi dengan Ramadhan yang mulia ini...~


assalamualaikum
selamat tengahari
salam Ramadhan Al Mubarak


aku harap tak la terlambat sangat aku nak ucapkan salam ramadhan untuk sesiapa je yang terjengah blog aku yang memang xseberapa adanya ni...alhamdulillah blog ni masih bertahan...bertahan sepertimana aku cuba bertahan dengan kehidupan aku yang selalu sahaja tak terduga ni...cuba bertahan sebagaimana aku menutup semua perasaan lahiriah dari terzahir...
~terasa intro ni sangat matang untuk aku yang masih muda...ahaks!~


seronoknya Ramadhan sudah menjengah hari ke-11...cepatnya masa berlalu...last week aku kena p kursus...thats y la aku tak post any entry pasal Ramadhan yang mulia ni...but actually de 1 draft dalam posting list yang tergendala dek sebab kekangan waktu...so, i had cancel that post and here the new one...
as aku mention in my post on July 13 in  Menanti Ramadhan ada banyak benda dalam diari Ramadhan everyone...termasuklah aku...
and after a week fasting ni...barulah aku terasa-rasa kekosongan yang ketara especially time nak masak petang2...sebab 'dia' memang sangat suka makan...kebiasaannya membeli belah di bazar Ramadhan atau memasak di dapur adalah dengan ilham idea mengikut selera 'dia'...now dia dah tak ada...aku cuba sedaya upaya membuang perasaan yang boleh merosakkan emosi aku bulan-bulan baik ni kan...tapi, aku manusia biasa yang kadang-kadang kalah dengan perasaan...ada masanya terkeluar juga itu dan ini yang menjadi kegemaran 'dia' di bulan Ramadhan...empat tahun bersama memanglah bukan waktu yang terlalu panjang kami habiskan bersama tapi tetap kesan tu terasa...
seminggu berpuasa ni juga aku perasan, mak x selalu suruh aku ke dapur mungkin dia tahu apa yang aku rasa...biasalah...emak kan...tapi, aku masih kuat lagi melalui semua ni...insyaAllah...aku cuba untuk lalui semua ni dengan sekuat dan semampu mungkin...aku harap Allah akan sentiasa memberikan aku kekuatan dan kesabaran...hhhmmm...insyaAllah...
~baru seminggu ni...panjang lagi masanya...tukar story plak la...~


after a week ni juga alhamdulillah segalanya berjalan lancar terutamanya kerja dan Encik Sayang aku...and dia telah diserang demam sampai suaranya terlah bertukar menjadi...tak mungkin transformers megatron kot...tapi dah kurang macho sket...hahahaha...xpe lah Encik Sayangku...sakit itu Allah berikan sebagai penebus dosa-dosa kecil...mudah-mudahan cepat sembuh dan lebih bertenaga nanti okay...
~harapanlah klu korang rasa aku akan munculkan dia dalam post ni...kikikikiki~


hhhmmm...cerita selepas 10 Ramadhan ni juga haruslah aku serikan dengan cerita tentang Amir Danial kesayangan mummy...yang dah besar panjang...dia yang galak nak bercakap tu sering mempraktikkan kemahiran bercakapnya dengan bebelan-bebelan yang tiada butir bicara...masing-masing boleh menjadi translater mengikut kesesuian situasi ketika itu...and for info...dia ada 3 pasang baju melayu for this raya okay...aku pun agak musykil berapa lamakah Amir Danial berpuasa? hahahahaha...pe2 pun Amir Danial lah penghibur hati mummy sampai akhir hayat mummy...mummy sayang Danial zahir batin dunia akhirat sayang...either i will get my own baby or not u'll be the numb one...mummy harap Danial akan sayang mummy dan doakan mummy kalau mummy dah xde nanti...
~terima kasih angah sebab bagi along rasa kasih sayang Danial...~


apa juga laluan yang terbentang selepas ni aku berharap aku kuat...aku bermohon aku tabah...


~it's me~

No comments:

Post a Comment

~korang de nak kata apa2~