~ni la aku~

My photo
sweet to look... simple to know... smart to stand...

~lain-lain~

Monday, June 6, 2011

..:: Berhenti Berharap ::..

Kadangkala lebih baik untuk kita berhenti mengharapkan sesuatu...bukan satu kekalahan atau kejatuhan membiarkan harapan kita berakhir...itu tandanya kita berpijak di bumi nyata...
Aku tak tau lah apa persepsi korang pasal berhenti berharap ni...tapi bagi aku bila kita berhenti berharap, maknanya kita seorang yang redha dan tau kat mana kita tengah berpijak...but then berhenti tu mestilah selepas mencuba...banyak benda yang perlu dilalui dan dilakukan sebelum kita berhenti untuk berharapkan sesuatu.



Bukan mudah untuk berhenti dari menghrapkan sesuatu...tak macam mudahnya kita berhenti berusaha untuk mendapatkan sesuatu...hope sesiapa yang baca ni faham okay...hahahaha...
Kesian korang sebab terjebak dengan keinginan aku yang memang sudah berhenti untuk berharap...berharap sesuatu yang dijaga terus terpelihara...



aku tak percaya lagi
dengan apa yang kau beri
aku terdampar di sini
tersudut menunggu mati


aku tak percaya lagi
akan guna matahari
yang dulu mampu terangi
sudut gelap hati ini


aku berhenti berharap
dan menunggu datang gelap
sampai nanti satu saat
tak ada cintaku dapat


kenapa ada derita
bila bahagia tercipta
mengapa ada sang hitam
bila putih menyenangkan


aku pulang...tanpa dendam...
kuterima kekalahanku
aku pulang...tanpa dendam...
kusalutkan kemenanganku


kau ajarkan aku bahagia...kau ajarkan aku derita
kau tunjukkan aku bahagia...kau tunjukkan aku derita


kau berikan aku bahagia...kau berikan aku derita



~it's me~

No comments:

Post a Comment

~korang de nak kata apa2~