~ni la aku~

My photo
sweet to look... simple to know... smart to stand...

~lain-lain~

Tuesday, March 8, 2011

..:: facebook vs sms ::..

aku ni tengah menghadap laptop key in markah sesambil buka facebook yang dah suam-suam kuku skang ni...maybe musim surut kot skang ni sbb busy...akulah bukan orang lain...aku tengok page member rancak semacam je...

aku mengajar ni baru je bape tahun kalau diikutkan...kira sendirila ek july 2003 till now...tapi aku alami perubahan besar dalam komunikasi dengan pelajar...transformasi informasi yang melampaui batasan...tak tercapai akalku kiranyalah....ececececehhhhh dah macam lagu elyana plak...kuikuikuikui....

dulu masa aku memula kerja kalau nak inform anything to students kena buat announcement kat pegawai perhubungan kst kolej aku...tunggu je kuar ke tak kat speaker tu kot2 la xkesampaian plak info penting untuk bebudak....then, one stage up to notice...type and print it out....so tak payah jumpa bebudak...dorang yang kena jumpa notice board....ahaks!!! then, another one stage up bila wujud SMS sebab semua orang guna handset...handset bebudak lagi mahal dari handset aku kot....aku pun first handset NOKIA 3310 je...hahahahaha...first gaji tu...bangga tau dapat ada handset sendiri....semua benda disampaikan via SMS yela sbb masa awal-awal sampainya handset kat Malaysia ni harga prepaid mahal paling murah RM60 tu....hhhhmmmm.....kiranya masa tu dah canggih habis la tu....sampai bebudak pun willing to call kalau kita tak ada kredit...ahai!!!malunye saya....

tapi masa berubah dan terus berubah....kemajuan semakin laju dari kemampuan akal kita sendiri.....teknologi membatasi segalanya....skang ni aku nak send info via Facebook je....everythings in facebook....masa ura-ura facebook nak tutup memang terfikir gak camne ek?
~it's me~

No comments:

Post a Comment

~korang de nak kata apa2~