~ni la aku~

My photo
sweet to look... simple to know... smart to stand...

~lain-lain~

Friday, March 18, 2011

..:: Mencari Kesinambungan ::..

Semalam baru dapat meail dan sorang kawan...actually aku tengah dalam usaha menyiapkan manuskrip satu lagi novel yang diilhamkan mengenai cerita hidup kawan aku tu lah...satu noivel dah siap juga hasil kisah benar seorang teman lama sosial yang aku kenal beberapa tahun dulu...tapi aku masih belum terima sebarang jawpan daripada NB Kara (publisher milik Norhayati Berahim)....kalau ikutkan tempohnya 3 bulan...berdebar-debar sebab about a week genap 3 bulan...aku serius tak sabar nak tahu apa komen dia...dan serius sangat berharap akan dipasarkan dalam tahun 2011...itu target aku....


so sekarang ni tengah workout untuk second manuscript yang bagi aku agak mencabar sampai nak membawa aku pergi sekali ke tempat-tempat yang di cerita....aku impress dengan sifat positif kawan-kawan yang menjadi bahan cerita dan idea penulisan novel aku...because...kedua-duanya kawan yang aku kenal melalui laman sosial...chatroom...kira kategori kawan yang boleh pakailah...sebab bila aku bagitahu aku menulis novel, terus bagi idea siap dengan jalan cerita....memang bestlah....tapi now aku stuck dekat one stage sebab tak boleh nak merge beberapa bahagian yang aku rasa dah buat cerita aku tu macam tak cklick....


dah dua hari aku gagal menulis dengan baik untuk sambung novel aku...selalunya aku boleh maintain menulis dan menyambung novel setiap hari at least 5 to ten pages solid....okaylah untuk aku yang ada kerja tetap yang lain :-p tapi dua hari ni aku tulis adalah 3 pages kot...dont said it's not bad...it's to bad...for me....tapi sempat gak pepagi tadi aku menyedapkan hati sendiri that i'm busy this week prepared for weekend yang akan start this evening after jumaat....hahahaha...baju pun tak packing lagi ni....kuikuikui....


hhhmmm....bestnyalah kalau idea aku melimpah ruah macam aku menulis dalam blog ni...or maybe aku berdebar sangat sebab tempoh 3 bulan penilaian first manuscript tu dah dekat...ye kot...(sedapkan hati sendiri lagi kan?)


nway, as i alwiz said, everybody yang selalu tak sengaja terenter my blog please pray for me....
~it's me~

No comments:

Post a Comment

~korang de nak kata apa2~