~ni la aku~

My photo
sweet to look... simple to know... smart to stand...

~lain-lain~

Friday, August 5, 2011

..:: Kenangan Terindah Ramadhan ::..

~aku tengah tersenyum-senyum sendiri skang ni...terbayang2 blok H and G and dewan makan and padang skola~

Janganla korang ingat aku merapu or x berapa nak okay...aku okay...puasa tau...aku nak post entry ni since 1st day puasa...but then x sempat...setiap kali puasa aku akan teringat2 time aku kat hostel...masa tu mcm havoc gak la sbb batch pertama kat malaysia kena SPM time puasa...warden pun sporting je time tu...ye la mana x nya tinggal bape kerat je...

Sambung balik story td...ye la kan bebudak hostel bukan bleh kuar sesuka hati sesedap rasa kan...but then, petang2 we olls bleh p bazar ramadhan...naik apa?hahaha...jalan kakilah...reramai...laluan yang sama time merentas desa tapi bila p bazar ramadhan x de la plak rasa penat...kuikuikui...bila merentas desa siap short cut lagi...

~minta maaf cikgu...tapi dah minta maaf dah before SPM tu...cikgu kata "saya maafkan..." saya kata " terima kasih cikgu"~
*dah start melalut ni*

back to the point...pastu, bila buka and sahur kitorang share dewan makan dengan boys...at that time boys la belum cukup umur okay...now they olls dh jd guys...itu hal buka puasa...kalau sahur plak, nanti orang dewan makan ketuk periuk nak kejut kitorang...huhu...nie lah time tu...dengan selambanya kita turun beramai-ramai ke dewan makan dengan wajah sememeh...haha...ade aku kesah!!!yang penting sahur...dapat pahala pe...tapi memana yang ada couple tu memang agak kemas la...huhu...sukati doranglah kan...kadang-kadang warden akan joint kitorang...best kan...last skali aku nak kongsi kenangan sebelum balik bila kitorang ble kumpul ramai2 kat dining hall sebab nak bermaafan...sedih gak la sebab masa tu bulan pose kan...and dah abis skola...
to all kawan2 ex-stesma batch 98/99 (SPM/SPVM 99) aku doakan yang terbaik buat korang sume sempena ramadhan yang mulia ni...tak kiralah budak teknik ke budak vokay ke sebab kita kawan...


~warden kitorang memang garang...tapi aku sayang warden aku sebab dorang jaga aku bebaik walaupun dua tahun je aku kat situ~

cite aku ni agak caca marba gak sebab dimulakan dengan berbuka, bersahur dan skang nak cite tarawikh plak :-p kami tarawikh reramai kat surau utama skola...selalunya girls solat kau surau block je...tapi kerana keberkatan ramadhan dan keistimewaan peperiksaan besar SPM tu we olls solat kat surau utama...surau ni de sejarah gak...bulan ramadhan tu la jugak...one of our student meninggal dunia eksiden...kami solat jenazah kat surau tu sebab jenazah nak bawa balik kelantan...jauh...ok sambung cite tadi...kami solat 8 rakaat je sebab warden kata kami nak study lagi...persoalannya study ke?huhuhu...tapi alhamdulillah kami lalui semua tu selama dua minggu dengan indahnya...

~swear it was to beautiful moment for me...kalaulah ade kengkawan aku yang tersesat membaca blog ni aku yakin dorang akan kata yang sama~

~bagi aku semua kawan kalaupun korang mungkin tak anggap aku kawan korang...huhu~

~lupa nak mention nama skola aku time 2 SEKOLAH MENENGAH TEKNIK SRI MANJUNG, PERAK...ada dpt royalti x tolong promo...~

okaylah...coretan kenangan terindah ni aku tujukan khas untuk teman terapat aku kat STESMA tu Zaizura@acik@jambu and Suhana@angah@merah miss both of u so so much...


Salam Ramadhan

~it's me~

2 comments:

  1. peh teringt gak kt sk0lah teknik sepang dlu..mmg srn0k.

    ReplyDelete
  2. erk?! skolah teknik sepang ke? thn bila? de adik teknik sepang gak dulu

    ReplyDelete

~korang de nak kata apa2~