~ni la aku~

My photo
sweet to look... simple to know... smart to stand...

~lain-lain~

Friday, March 20, 2015

..:: #BloggerTalk : Blog Menguntungkan Atau Merugikan Masa ::..

Assalamualaikum...

My luvly followers...sihat sokmo la hendaknye...
Bloggers
Blogwalkers

Stalker please ek jgn porak perandakan blog yang tak seberapa ni...

Jeng! Jeng! Jeng!
Akhirnya muncul juga tajuk #BloggerTalk yang dicari, ditunggu, dinanti, dikomen dan di...di...di...kat page Sahabat Blogger tu...


Straight to the point aku rasa memang aku tak pernah lagi cuba buat sesuatu yang merugikan...maka aku dengan penuh yakin dan percaya BLOG NI TAK MERUGIKAN aku pun...tak kiralah dari sudut apa sekali pun...MASA, DUIT, PELUH, TENAGA FIZIKAL mahupun MENTAL apatah lagi PERASAAN...

TAK ADA SIAPA SURUH AKU BLOGGING
Pada akulah yang merupakan blogger amatur tegar ni...memula memblog ni tak ada sape2 suruh pun...memang begitu ikhlas dari hati...bila nak menulis pun boleh ikut kesukaan aku...kalau aku free aku tulis kalau aku de benda or story nak share aku tulis...kalau tak ada apa2 aku duduk diam2...and kadang-kadang aku Blogwalking je (kategori blogging juga kan???) so memang tak akan sama sekali menganggu masa kerja aku...buat ikut kesesuaian...macam sekarang ni...aku nak siapkan manuskrip novel baru idea tepu tak mau turun mencurah-curah...maka aku blogging...

TAK KUAR MODAL PUN
Aku memang tak expert sangat bab bab blog ni...dan aku memang blogging sebab aku seorang yang suka menulis...writer addict...ooo mungkin korang bleh menjenguk kisah blogging aku kat Kenapa Aku Blogging... aku pun tak reti nak guna nuffnag ke apa semua tu sebab aku tak terlintas ketika itu dan sehingga aku tengah tekan keyboard ni nak buat blog sebagai sumber duit...apatah lagi aku tak terkejar kejar masa atau curi-curi masa untuk post entry...aku tak perlu bayar balik masa yang aku guna untuk post entry...just set the time...time management kata ko!!!

KADANG-KADANG MENGUNTUNGKAN DIRI SENDIRI
Hahahahahahaha!!! okay maaf kalau korang rasa tak lawak...tapi seriusly kadang-kadang memang aku dapat gak la keuntungan...terutamanya untuk post aku yang berbaur macam iklan...macam PROMOSI JAHITAN MANIK SEMPENA HARI RAYA atau pun BENGKEL ASAS KEUSAHAWANAN ataupun KURSUS LATIHAN KHAS PENDAWAIAN ELEKTRIK FASA TUNGGAL tak pun kadang-kadang NOVEL SULUNG AKU 'JANGAN BERHENTI MENCINTAI AKU' TELAH TERBIT dan apa-apa sahajalah yang berkaitan dengan kerja aku...nanti ada je yang pm aku nak join kursus or beli barang...tu yang kadang-kadang menguntungkan tu...hehe...

So, aku rasa berlainan untuk semua blogger dan berlainan juga untuk semua blogwalker atau followers...menguntungkan atau merugikan masa??? tepuk dada tanya selera...

p/s #1: tepuk dada hang pa memasing na...
p/s #2: promosi tu memang betul2 ada tau!!!
p/s #3: jangan marah na

~it's me~

13 comments:

  1. Replies
    1. td mmg duk ngadap pc...tiba2 incik Amal up tajuk...apa lagi...

      Delete
    2. Ekin dari mmula segmen xleh nk join jenuh nk taip guna hp kecil ni...

      Delete
    3. Wahhh teruja dapat kenal dgn novelis ni... nk sign nanti jemput2 singgah blog cik ashhihihi

      Delete
    4. Singgah jgn x singgah blog cik ash Ratu Contest nih.. Ade sje rezeki die menang contest. Hahah

      Delete
    5. InsyaAllah haruslah disinggah...dptkan ilmu contest...hikhik

      Delete
    6. Uik papaglamz promo blog kita malu2... blog biasa la jah...

      Delete
  2. Replies
    1. Alhamdulillah baru terbit yg pertama...JanganBerhentiMencintaiAku terbiyan KakiNovel
      ...terptomot sudaaaaa...

      Delete
  3. Patut la.. Writer upenyer. Style penulisan best. Teringat Fatin Liyana.. Hehehe

    ReplyDelete
  4. Hahahahahhaha...eh terketawa plak...blushing jap...alhamdulillah baru je pun...aritu de gak try buka page Fatin Liyana tu tp error plak...sbb org selalu sebut2...tp sy blogger amatur je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best kot...xbleh dinafikan...#Diagnosis dah selesai...#Diagnosis 2 belum sempat...tp dah grab :-)

      Delete

~korang de nak kata apa2~