~ni la aku~

My photo
sweet to look... simple to know... smart to stand...

~lain-lain~

Friday, March 2, 2012

..:: Tanggal 2 Haribulan Enam Bulan Yang Lalu ::..

~Friday will come with full emotion...and aku pun jadi emosional sensangat...sumtimes la~


salam petang Jumaat yang tenang...redup dan sejuk...
ujan lebat kot kat luaq tu!!!
hello followers...hopefully sihat2 belaka...
bloggers and blogwalkers yang menghiasi laman blog semua...have a gud day...


aku demam!!!
~ini bukan intro simpati okay...hikhikhik~
yup betul aku demam yang tiba2 menerjah diri aku yang gagah perkasa...sangat!!!aku cuba elak perasaan yang bukan2 tapi datang juga perasaan tu...aku rupanya tak boleh elak dari terus teringat dan terfikir tentang hari 'dia' yang aku sayang pergi meninggalkan aku...
~opening ni xmerapu rasanya kan...so teruskan membaca~


malam tadi aku diserang demam yang terlalu teruknya tanpa ianya sampai ke pengetahuan mak and abah...itu yang aku mohon setiap hari supaya mak and abah cuma tengok muka happy aku and muka bengis 'anak tak dara' dorang ni....wakakaka!!!
tengah2 malam tadi baru aku teringat Jumaat ni...harini 2 haribulan...ye 2 haribulan aku xsilap...enam bulan lepas pada hari yang sama tarikh yang sama 'dia' yang aku sayang telah dijemput Allah...sekejap je masa berlalu...dalam kepayahan untuk aku bangkit tapi aku berjaya juga lalui semuanya...dalam kesakitan yang aku simpan aku berjaya juga melepasinya...
kuat ke aku? TAK!!! aku xkuat sebenarnya...semakin lama menyedari ketiadaan 'dia' hati makin sesak...semakin lama menyedari realiti...perasaan makin sebak...aku sebenarnya di kelilingi ramai orang yang selalu bagi sokongan tapi jauh dalam hati dan perasaan aku...aku tahu aku sendiri...terlalu sakit sebenarnya...


setiap kali bangun di pagi Jumaat...setiap kali tu aku tak boleh lepas dari teringat 'dia' yang aku tengok terakhir kali dalam liang lahad...setiap kali berselimut untuk tidur Jumaat malam...setiap kali tu aku tak terlepas dari teringat terakhir kali 'dia' cium aku...dan setiap kali itu juga aku tak boleh lupa kali terakhir aku dengar suara 'dia'...semua tu kisah enam bulan lalu...
mampukah aku bertahan dengan perasaan kesakitan...kepedihan...sesak...sebak...untuk 6 bulan lagi macam ni...atau setakat bertahan untuk 6 minggu...atau mungkin terlalu sakit melepasi 6 hari...tapi aku akan kuatkan semangat dan hati biar terpaksa melalui semua ni untuk 6 tahun lagi...kalau itu yang Allah janjikan sebagai terbaik buat aku...


abang...
enam bulan dah abang tinggalkan cayang...
minggu depan genap 6 tahun kita kenal...
berapa lama pun tempohnya...
berapa jauh pun jaraknya...
semua tu indah untuk cayang...
abang...
cayang doakan yang terbaik buat abang kat sana...
semoga Allah memilih abang bersama Rasul dan para sahabat...
bertemankan semua hambaNya yang beriman dan beramal soleh...
cayang minta maaf kalau amalan cayang xcukup membawa doa cayang buat abang...
cayang harap kita ada kebaikan yang Allah tengok...
dan amalan yang Allah terima sebagai bekal untuk kita kat sana...

i love you and i always do
i miss you and it always be


~it's me~

No comments:

Post a Comment

~korang de nak kata apa2~