~ni la aku~

My photo
sweet to look... simple to know... smart to stand...

~lain-lain~

Thursday, May 30, 2013

..:: Mencari Cinta Mata Hati ::..


Assalamualaikum dan selamat pagi

Salam sayang untuk semua yang masih setia membaca apa yang aku tuliskan di blog kering kontang aku ni? Kenapa kering kontang? Sebab tak berwarna warni dan sarat dengan limpahan warna warni macam blog blog yang pernah aku kunjungi dan ikuti...tapi it's okay je bagi aku...as long as aku boleh berkongsi di sini...

Berat sangat ke tajuk post aku arini? Entahlah? Sebenarnya itu tajuk baru yang aku berikan untuk manuskrip yang sedang on the way...dan sebenarnya (macam tajuk lagu Yunalis Zara pula :-p) tajuk tu bermain main dan macam terngiang ngiang je dalam kepala dan hati aku. Harapan aku hasil manuskrip aku pun segar je la nanti dan boleh diterima oleh semua.

Apa tentang Mencari Cinta Mata Hati (MCMT)?
Aku kongsikan tanpa ada satu pun yang terselindung dalam MCMT. Tentang semua yang aku lalui dalam perjalanan aku bangun dan terus gagahkan kaki berpijak dan berdiri atas kedudukan aku sekarang. Hakikatnya aku masih tidak mampu berlari waima berjalan pantas dengan kekuatan diri yang masih kurang dan rapuh...tapi ada beberapa akar semangat yang segar menjalar dalam diri aku.

Menulis MCMT bukan sesuatu yag mudah bila aku berkeputusan menyelongkar perasaan sendiri untuk aku kanvaskan atas tulisan. Aku cuma berharap bila segalanya terzahir aku menjadi lega dan bersemangat. Aku cuma mengimpikan, bila MCMT terlaksana aku menemui kekuatan memulakan larian yang lebih telus dan terang. 

Siapa dalam MCMT?
MCMT adalah tentag aku...MCMCT adalah tentang dunia di sekelilingku...Ya dunia realiti hidupku...mungkin MCMT mengambil masa yang lama bila aku akan sentiasa menokok di sana sini dalam setiap episod kehidupan perjalanan MCMT...kebarangkalian kehadiran watak watak baru yang hadir dalam hidup aku mungkin membuatkan MCMT menarik...mungkin juga membuatkan MCMT jadi jelek untuk dibaca...siapa juga yang menyerikan MCMT insan itu adalah realiti dan bukan fantasi...

Di mana MCMT?
Dunia kehidupan seorang aku yang terkanvas di MCMT tidak sebesar mana...apa yang tercatat dalam MCMT adalah kehidupan harianku lena dan jaga...juga beberapa ruang di bumi Allah yang pernah aku jejaki...tentulah dengan izinNya jua...sebagaimana dia menguatkan semangat aku membongkar dan berkongsi tentang kehidupan aku dalam MCMT...

MCMT memberikan aku ruang mengenali dunia penulisan yang disebut travelog atau mungkin anekdot yang hingga detik aku mengetik papan kekunci ini masih gagal aku memberikan perbezaan nyata antara keduanya...

Mencari Cinta Mata Hati
Mencari cinta dengan mata hati
Mencari cinta hati dengan mata hati
Mencari cinta dari sebuah hati
Mencari cinta sebuah hati dengan mata hati
Mencari Cinta Mata Hati

~it's me~

No comments:

Post a Comment

~korang de nak kata apa2~