~ni la aku~

My photo
sweet to look... simple to know... smart to stand...

~lain-lain~

Wednesday, January 5, 2011

..:: It Is My Third Anniversary ::..

that is not the first time...even second...this is my third...

my third anniversary....


yup...sudah 4 minit berlalu masa aku start tulis this chapter...ulangtahun perkahwinan aku yang ke-3...

sepanjang tiga tahun ni aku kira Allah dah bentangkan aku dengan pelbagai dugaan....

bermacam-macam....

terlalu banyak....

dan kalau aku ceritakan, pasti seorang pun tak akan sangka....


aku tak berharap banyak....

cukup jika aku katakan aku ingin sekali

perkahwinan dan rumahtangga ini....

sama seperti sebuah perkahwinan ikatan antara suami dan isteri....

sebuah rumahtangga yang diisi oleh suami dan isteri....

aku ingin sekali sebuah perkahwinan

yang sepatutnya milik aku, suami dan disaksikan Allah sebagai petunjuk....

tidak perlu dibayangi oleh sesiapa juga...


for the past 3 years....

aku ingin sekali emak dan abah tahu, aku kuat menghadapi segala dugaan perkahwinan ini....

aku ingin sekali adik-adik memahami aku tegar mendepani setiap yang terjadi....

kerana setiap detik ada mereka di dasar hati....


for the rset of my marriage....

aku ingin sekali jika kebahagiaan yang diharapkan dalam alam rumahtangga...

akan aku miliki....


Ya allah Ya Tuhanku....

pilihlah aku dari kalangan hambaMu yang layak menerima nikmat sebuah ikatan suci

yang layak menrima rahmat sebuah perhubungan abadi....

dengan izin berwali....

lafaz ijab dan janji....


berkati dan rahmatilah keputusan mengikat perhubungan ini....


selamat ulangtahuan perkahwinan abang....


~it's me~

1 comment:

  1. kesabaran kita mungkin berbalas dengan syurga dik... kita sebagai isteri diuji utk ganjaran syurga di akhirat nanti. Insyaallah..

    ReplyDelete

~korang de nak kata apa2~