~ni la aku~

My photo
sweet to look... simple to know... smart to stand...

~lain-lain~

Saturday, November 5, 2011

..:: Berdebar ::..

~apa ntah mood aku pagi ni aku kurang pasti...mungkin juga tak pasti sebenarnya~
salam semua...
u ols sure busy2 wif everythings...prepared for aidiladha tomorrow rite? so do i...but lil bit neves ni...aku macam tertanya-tanya gak ni...okay ke aku ni sebenarnya...haha...
we ols together-gether kat umah ni relax je apa pun xbeli lagi nak masak utk raya sok...aku xtau la kalau sebenarnya dorang kat umah ni memang tengah jaga hati aku...kesian kat ami (my 3rd sist) dia dah cakap nak masak laksa...okay je kitorang xde hal la...sbb xde plan nak masak pe pun...but then ma emak and abah macam lex je...aku plak memang la...bukan relax...relax abis la kononnya...

~relax sangat...pepagi buta kul 530 pagi dah planning nak balik umah...aku balik gak after subuh...saje gedik2...sebab xdpt ziarah kubur, so aku rasa aku nak jugak-jugak dekat dgn arwah...so that aku balik and dapat huge bantal2 and few clothes yg dia pakai pun aku rasa release sket...~



okay2 sambung story mori...aku amik few things nak setup and touchup bilik yg aku duduk kat umah mak abah skang...sempat catch up my wedding pict kat main hall (* dah gantung pun kat bilik tidur aku skang)...aku really tak tahu apa yang aku tengah rasa skang ni...danial plak since arrived umah atuk and nenna last night...no other word selain babah...babah...and babah...dan babah lagi...maybe dia memang rindu betul kat babah dia...same goes to mummy danial...bila dia tengok muka babah dia kat bilik tadi, ntah hape2 yg dia sembangkan dgn pict babah dia...adeh!!!
aku still cuba melawan semua perasaan gemuruh aku ni...insyaAllah aku kuat dan akan terus kuat...
~aku really tak nak jadi person yang spoiltkan mood everybody on this aidiladha ni...~



mak and abah,along okay and akan terus okay...insyaAllah...as long as ada emak and abah dekat dengan along...along akan okay...same goes to you all adik2 along yang along sayang...percayalah along okay...along cuma perlukan masa yang mungkin agak lama untuk melalui semua ni sebelum along jumpa titik yang tepat...along percaya korang faham kenapa along macam ni...and along percaya korang tahu along akan kembali macam dulu...



abang, sayang bukan tak mampu hidup sendiri...tapi cayang perlukan masa untuk semua ni...cayang yakin abang faham...dan tentulah abang yang paling faham kenapa cayang jadi macam ni...abang, doakanlah cayang untuk melalui perjalanan hidup yang cayang tak tahu macam mana laluannya...cayang doakan abang tenang dan dipermudahkan segala urusan di sisiNya...cayang sayang abang...abang tahu kan...



bila takbir itu bergema ya Allah
adakah aku kekuatan itu
bila takbir itu kedengaran ya Allah
adakah aku ketabahan itu
menahan perasaan
melalui kekosongan
yang Engkau takdirkan
melawan debaran perasaan
bila takbir itu bergema ya Allah
bukakanlah pintu ketenangan hati
lebarkanlah jendela kesabaran jiwa
menerima segalanya dengan penuh redha
melalui segalanya dengan seikhlas jiwa
tuhan
aku nanti gema takbirmu


~it's me~

No comments:

Post a Comment

~korang de nak kata apa2~