~ni la aku~

My photo
sweet to look... simple to know... smart to stand...

~lain-lain~

Saturday, November 12, 2011

..:: Mak Along Masih Tak Sanggup ::..

~aku memang tak nak langsung mak atau abah baca blog ni...sungguh...walaupun kadang2 aku memang post entry utk mak and abah~
salam sabtu u ols
selamat pagi
ada kot ek yg meng'enter' blog pepagi...bloggerz of course...
aku dah terjaga since 3.45 am and macam biasa terus xble tdi...normal utk aku kebelakangan ni...then aku buatla apa-apa yg patut (*xperlu la diwar-warkan di sini ye pembaca sekalian)
sampai ke subuh...then mandi manda...aku pn lepak terpacak depan lappy ni...aku dengan muka tak bersalah dan muka konon2 nak cari mood weekend ajak mak p jenjalan...boring aku kata...mak tembak aku..."lebih baik balik umah tu kemas2 barangnya sket2..." aku sentap jap...mak pandang je aku mesti dia tak sabar nak tunggu jawapan aku...aku terus sentap dan tak jawab...

~sorry mak along bkn nak rude dgn mak...bila sebut umah tu pn along dah jadi bukan along...xsanggup rasanya~

mak, along belum ada kekuatan tu...sakit dada rasanya...along tak mampu nak fikir mcm mana nak dduk kemas all those things dalam rumah tu untuk along tinggalkan...wpun along cuma sewakan je tapi along xbleh nak balik rumah tu suka2 ati bila along rindu emmi...along xbleh nak berenti depan rumah tu kalau along tetiba teringatkan emmi...along xble sesuka ati nak msuk blik along and baring atas katil kitorang...ye ma along tau semua barang2 tu nnti along bwa sama2...tp kat situ lah ktorang berdua habiskan masa...susah senang...sakit pening...suka gembira...sedih dan gaduh...merajuk dan pujuk...semua kat situ mak...semua di rumah tu...tapi, along tau along kena move for another stop forward and try to get faster...cuma hati masih berat...hope that by the time along sudah bersedia...

~abang, cayang buat semua ni untuk kebaikan...cayang tahu abang tak suka cayang sedih...cayang tahu abang tak suka cayang down...but u r the only one known why was ur cayang like this...everybody can talk...but nobody known...there are only u...and u r not around...abang pernah ckp dlu kan...klu abg xde abang takkan bimbang sebab cayang bleh berdiri atas kaki sendiri...abang takkan bimbang sebab cayang boleh uruskan kehidupan cayang...sbb kata2 abang tu la cayang cuba sedaya upaya utk pastikan abg bahagia kat sana...tak susah ati tinggalkan cayang kat sini...i love u and i will alwiz do...i miss u but what should i do...i need u but what else i can do...pray and hope...pray and hope...hope that will be the time that we can meet again...Ya Allah...peliharalah dia dengan limpahan rahmat dan kasih sayangMu yang melimpah ruah...~

~it's me~

No comments:

Post a Comment

~korang de nak kata apa2~